5.24.2013

Strawberries

先日、実家の畑で無農薬栽培されたイチゴをつんできました。
イチゴの旬は、ほんとうは今時期なんですよね。
露地ものの苺は、5〜6月にかけて収穫されます。
でも、無農薬のイチゴってなかなか売られていませんね。
ダメージを受けやすいほか、害虫や病気にも弱く、とても手がかかるのだそうです。
なので、今までイチゴは栽培していなかった父ですが、
孫のため、とついにイチゴの無農薬栽培を始めてしまいました。
初めての年なので、大量収穫とはいきませんが、
美しい宝石のようなイチゴを大切に摘みました。
びっくりするほど甘くって、娘も大興奮。イチゴをくわえてはなしませんでした。



Strawberries are now in season.
Yes, strawberries raised outdoors are in season during May and June.
We enjoyed strawberry picking at our parents' organic farm in Chiba.
It is really hard to raise strawberries without any pesticides. Because strawberries are sensitive to desease and so delicate, harmful insects need to be picked by hand one by one. That's why organic strawberries are rare in the city.
This is the first year for our parents' farm to raise strawberries (Granpa decided to raise them for his grand daughter.) We didn't get much today, but those are like red jewell.
Taste? Amazingly sweet! My daughter really liked to eat them. She enjoyed shipping the sweet strawberry juice...!

0 件のコメント:

コメントを投稿